Isnin, Oktober 19, 2009

Kejohanan Dart 2nd Raya Challenge (Singles) Jemputan Bumiputera Sepang 2009.

Event : Kejohanan Dart 2nd Raya Challenge (Singles) Jemputan Bumiputera Sepang 2009.
Tempat : Rumah Kelab Dart Bumiputra Sepang
Masa : 10.30 pagi
Tarikh : 18 Oktober 2009

Salam sejahtera. Kali ini nak review sikit pasal satu kejohanan anjuran Persatuan Dart Bumiputra Sepang (PDBS) yang dikhususkan untuk pemain dart amatur. PDBS telah pun menjemput pemain dari pasukan-pasukan seperti MDJ Darters, PETANDA Rembau, Daddy Cool Darters (Penjara Seremban), D'Taza Darters, TIGA AA, MP Sepang, Gasing Darters dan termasuk dari PDBS sendiri serta lain-lain lagi. Sekadar menyebut beberapa nama (tak ingat semua). Kelihatan juga Imran (Pegasus Darters/Aim Darts) dan Zaidi (ZA1Darters).

Yuran penyertaan sebanyak RM30.00 seorang dikenakan dan kemudian undian dijalankan dan saya diletakkan di dalam Kump.A bersama-sama Amar (Gasing Darters), Zaidi (PETANDA Rembau), Hamizan (Sepang), Lizar (Sepang) dan Zairul. Dan saya telah menduduki tempat ke-3 dalam kumpulan dan melayakkan diri untuk ke pusingan ke-2 (4 peserta teratas layak). Manakala sahabat saya dari MDJ Darters iaitu Nor (satu-satunya wakil wanita) telah diletakkan di dalam Kump.E dan juga telah melayakkan diri ke pusingan ke-2 selaku tempat ke-4.

Pusingan ke-2 saya telah diundi menentang Nazri (Daddy Cool Darters), menang 2-1. Pusingan ke-3, bertemu dengan Azhar (Sepang), menang 2-1, berjaya balas dendam untuk Nor yang dikalahkannya pada pusingan ke-2. Hehehe. Peringkat suku akhir saya dipertemukan dengan Fauzi (Sepang) yang akhirnya saya tewas 3-0. Tak melawan! Tapi takpe, Abg Fauzi akhirnya muncul juara.

Sekalung tahniah buat PDBS kerana berjaya menganjurkan event ini dengan jayanya. Terdapat beberapa penambahbaikan dalaman seperti kesejukan penyaman udara, hiasan dan aksesoriyang unik (dart replika gergasi), pertandingan teka gula-gula dalam balang (hadiah basikal tuh!) dll. Diharap PDBS dapat meneruskan kecemerlangan ini hingga ke tahap tertinggi dalam memertabatkan sukan Dart tanahair.

Keputusan:

1 - Fauzi
2 - J'Sham
3/4 - Razif & Somet
5/8 - Naza, Arifin, Amar & Zamy


Hadiah dari PDBS


Pemandangan dari luar Rumah Kelab PDBS. Kelihatan Apak @ Ishak tersenyum riang


Upacara penyampaian hadiah oleh MS.


Dari kiri: Wan Roslan (D'Taza Darters), MS dan Abg Sham sekeluarga. Atas tu sparepart jenama Damak MS.


Kelihatan Abg Fauzi sedang leka berSMS selepas mengalahkanku


Kredit untuk Abg Farid serta yang lain-lain yang berkerja keras menjayakan event ini



15 darts! Antara game paling saya suka (peringkat kumpulan)

0 komen:

Catat Ulasan